Zo série Woodoo Čičmany

Obrazy z voľného cyklu Woodoo Čičmany začali vznikať od roku 2010, keď Binder absolvoval tvorivý pobyt v USA. Okrem listov s témami ako Woodoourbanism a Subway Kabala nasprejovaných na mapách Manhattanu si autor vytvoril malý kúsok vlasti (a pre zmenu jej čiernej mágie) vo verejnom priestore oproti oknu svojho bytu. Po vytrvalom presviedčaní majiteľa domu tak vznikla v New Yorku sprejerská freska Woodoo Čičmany. Cyklus obsahuje aj kritický podtext, voľne korešpondujúci s úrovňou etnografickej slovenskej krajiny v období raného kapitalizmu. Siaha na čistotu jednej z vizuálnych a antropologických konštánt nášho vidieka – na drevenice v Čičmanoch, kuriozitu i skanzen, pomaľovaný ornamentmi
(ktorých autenticitu zlé jazyky spochybňujú ako sebakolonizačný akt hyperbolizujúci tú pravú slovenskú exotiku).
- z katalógu k výstave Dve Krajiny

autor: Erik Binder
datovanie: 2011
rozmer: 100 cm × 120 cm
výtvarný druh: maliarstvo
žáner: imaginatívna kompozícia
tagy: ľudia obec koncept
sekcia: Živá krajina – kulisa etnografických výskumov
materiál: plátno
technika: akrylové spreje
inštitúcia /
majiteľ:
súkromný majetok
geografická oblasť: Čičmany